BZS blijft in topper tegen MEC’07 steken op 0-0

7 april 2024 21:15

De topper tussen MEC’07 en BZS mondde uit in een bloedeloos gelijkspel. VV Hedel heroverde daarmee de koppositie in 5C. ,,Het was negentig minuten lang eenrichtingsverkeer”, zei BZS-trainer Andries van Mourik.

,,MEC’07 heeft heel de wedstrijd met elf man op eigen helft gespeeld. Ze hebben geen enkele bal tussen de palen geschoten en wij te hebben weinig kansen bij elkaar gespeeld.”

Vlak voor tijd nam de scheidsrechter een dubieuze beslissing. Hij gaf in eerste instantie een strafschop aan BZS, maar maakte daar uiteindelijk een vrije trap in het zestienmetergebied van. ,,Wat daar de reden voor was, weet ik eigenlijk niet”, zei MEC-trainer Leonard Refualu. ,,Onze doelman moest zich strekken om de bal uit de kruising te halen.”

Van Mourik: ,,Ik vond dat de scheidsrechter een goed duel floot en wil er eigenlijk niet te veel over zeggen. Maar als je een strafschop toekent, vind ik dat je op advies van een clubgrensrechter een beslissing niet moet omdraaien. Een bijzonder keuze.”

1439B017-AE62-4480-B43C-E25CA6065CF2.jpeg

Bron: De Gelderlander