Hedel ontsnapt bij BZS en is vrijwel zeker van de titel

15 april 2024 16:30

Abdel Al Ayachi, De Culemborgse Velden

BEUSICHEM • Hedel heeft in een enerverend duel tegen BZS uit Beusichem zijn kampioensaspiraties waargemaakt, dankzij een sensationele comeback in de tweede helft. Jaouad Chraou en Mike van ‘t Zand leidden Hedel naar een overwinning, waarbij Chraou opnieuw zijn stempel drukte met twee cruciale goals.

Charaou, een ervaren speler met een indrukwekkende staat van dienst bij clubs als FC Lienden, OJC Rosmalen, Halsteren en Unitas, liet weer eens zijn klasse zien in de vijfde klasse, met zijn totaal van 31 doelpunten dit seizoen. BZS, dat de druk van het kampioensduel voelde, begon sterk en domineerde de eerste helft, waarbij de gebroeders De Boois Charaou goed onder controle leken te hebben.

Bovenliggende partij

BZS begon sterk en was in het eerste half uur de bovenliggende partij. Het hoogtepunt kwam op naam van Culemborger Gill van Beurden , die in de 32e minuut de bal van randje 16 geweldig in de kruising schoot. Net voor rust kon het talrijk opgekomen publiek opnieuw juichen toen Twan Rigtien een fout in de verdediging van Hedel afstrafte en de score naar 2-0 tilde voor BZS. Echter, BZS verzuimde om de voorsprong verder uit te bouwen, wat later hun nek brak.
Ondanks een meer verdedigende aanpak van BZS na rust, nam Hedel het initiatief over. Cas Uytdehaag raakte nog de lat met een prachtige Volley, maar dat was het laatste wapenfeit van BZS.

Hedel ruikt bloed
Onder leiding van Chraou zette Hedel druk en dit resulteerde in een doelpunt van - hoe kan het ook anders - Chraou zelf. Hedel rook bloed en ging op zoek naar de aansluitingstreffer die hen weer aan de leiding zou brengen. Het was de razendsnelle Mike van ‘t Zand die 30 minuten voor tijd uit een rommelige situatie de 2-2 op het scorebord zette.

Dramatische wending
De wedstrijd nam een dramatische wending toen BZS-keeper John Verweij Van ‘t Zand neerhaalde die op weg was naar een doelkans, waarna hij met rood van het veld moest. Hiermee vervlogen de laatste hoop van BZS.

Kampioenschap voor Hedel vrijwel zeker

Chraou voegde nog een doelpunt toe aan zijn totaal van 31 goals, terwijl Van ‘t Zand met een tweede treffer de eindstand op 2-4 bracht. Hiermee is het kampioenschap voor Hedel vrijwel zeker. BZS zal zich moeten voorbereiden op de nacompetitie om promotie af te dwingen naar de vierde klasse, waar zij met hun spelersmateriaal thuishoren.

Bron: Het Kontakt, Culemborgse Courant