BZS verslaat Nederlands Doven Elftal

17 april 2024 20:15

BZS nam het gisteren op tegen het Nederlands Doven elftal. Hiermee werd aandacht gevraagd voor sporters met een auditieve beperking. Voetbal en andere sporten is er tenslotte voor iedereen!

Afbeelding_van_Otto_van_Stijn1.jpegOok voor voetballers met een auditieve beperking zijn er mogelijkheden om te voetballen. Voetbal voor doven en slechthorenden is identiek aan het reguliere voetbal en wordt gespeeld volgens de regels van de FIFA. Enkel de scheidsrechter past zich aan met zijn manier van communiceren.
In een wedstrijd waarin lekker voetballen voorop stond, was BZS de bovenliggende partij. Het was dan ook niet vreemd dat BZS de leiding nam en de voorsprong gestaag uitbreidde.
De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een ruime zege voor BZS maar belangrijker is de aandacht die er in aanloop naar de wedstrijd volop was voor het voetballen met een auditieve beperking. Voetbal is voor iedereen!
Aan dergelijke initiatieven werkt BZS graag mee en het was een eer om het Nederlands Doven Elftal te mogen ontvangen. Hartelijk dank voor jullie komst en we staan uiteraard open voor andere initiatieven.

Afbeelding_van_Otto_van_Stijn2.jpeg